.

Sunday, October 27, 2013

Fremmedgørelse

God stil. Undgå småfejl, måske højere karakter. Fremmedgørelse. - Hvornår og hvorfor ? Når part hører ordet fremmedgørelse, bliver reality let i tvivl om, hvad ordet egentlig betyder. Jeg tror ikke engang, at hu worldkind kunne finde frem til en lysende klar definition på ordets betydning, selvom man spurgte mange forskellige mennesker. For det er nemlig meget forskelligt fra someone til person, hvorledes man tolker dét, at føle sig fremmed. Selv de personer, filosoffer og psykologer, der anvender begrebet fremmedgørelse, har ingen nøjagtig definition på begrebet bortset fra, at det motorbus om adskillelse. Jeg vil i det følgende prøve at komme med nogle eksempler, der belyser dét at føle en fremmedgørelse for ét eller andet. companion mig med det samme fastslå, hvilke begreber, jeg mener, der kan give én en følelse af frem-medgørelse. Det drejer sig om følgende: mennesker, kultur, samfundet, arbejdet, livet og én selv. Jeg vil lægge ud med retre at mest almindelige situation, hvor jeg ville få en følelse af fremmedgørelse. Nemlig den situation hvor jeg opholder mig i et pop med totalt anderledes skikke, normer og religioner, og at jeg endvidere føler mig utilpas blandt dem. Grunden til følelsen af fremmedgørelse er selvfølgelig helt klart, fordi jeg ikke føler mig tryg ved deres helt anderledes skikke, normer og religion.
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
For hvis jeg følte mig tilpas blandt dem, ville jeg nok nærmere få en følelse af at være ander-ledes, og ikke af fremmedgørelse. Man kan også få en følelse af fremmedgørelse blandt mennesker, man kender meget godt. F.eks. hvis et menneske, man kender godt, pludseli! g kommer med nogle udtalelser, eller gør nogle ting, som man ikke kan forholde sig til. Denne ukendte side af personen giver dermed én en følelse af noget fremmed ved personen. Mange mennesker vil nok give mig ret i ovenstående eksempel, hvilket de dermed også... If you ask to get a full essay, order it on our website: OrderCustomPaper.com

If you want to get a full essay, visit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.